Κινητικότητα παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα για το μελλοντικό έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης. Το project το οποίο είναι μέσα στον σχεδιασμό για τις περίφημες επεκτάσεις της Αττικής Οδού θεωρείται ως ένας κρίσιμος κρίκος στην ολοκλήρωση ενός ελεύθερου οδικού δακτυλίου στην πρωτεύουσα.
Δεν είναι
άλλωστε τυχαίο ότι το 2023 στην Πρότυπη Πρόταση που κατέθεσαν από κοινού οι ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ η τριάδα των έργων περιελάμβανε τις επεκτάσεις
προς Ραφήνα και Λαύριο και την Σήραγγα Ηλιούπολης.
Εδώ και
μερικές εβδομάδες βλέπουμε όμως να υπάρχει μια ζύμωση γύρω από αυτό το μεγάλο
έργο. Πιο συγκεκριμένα είχαμε την τοποθέτηση του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου
Ταχιάου σε ημερίδα όπου για το θέμα του κυκλοφοριακού δήλωσε πως εξετάζεται το
θέμα του άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα (δηλαδή της περίφημης Παράκαμψης Αττικής) αλλά
έβαλε στον πάγο το έργο για τη Σήραγγα Ηλιούπολης χαρακτηρίζοντας το δαπανηρό.
Για το
ζήτημα κινητοποιήθηκαν σχεδόν άμεσα οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι δηλαδή, του Βύρωνα,
του Ελληνικού-Αργυρούπολης και της Ηλιούπολης όπου απέστειλαν επιστολή
απευθείας στον πρωθυπουργό ζητώντας την υλοποίηση του έργου.
Στο έργο της
Σήραγγας Ηλιούπολης περιλαμβάνεται και το έργο της ανισοπεδοποίησης της
Λ.Βουλιαγμένης από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό δημιουργώντας έναν
ελεύθερος οδικό διάδρομο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των δήμων των Νοτιών
Προαστίων και παράλληλα θα μπορεί να σηκώσει και την κίνηση που εκτιμάται ότι
θα επιφέρει η λειτουργία της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό.
Στην
επιστολή τους οι Δήμαρχοι εκφράζουν την ανησυχία τους “για τον προγραμματισμό
και την πορεία του έργου και την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων για την
αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού για να αποφευχθεί η περαιτέρω υποβάθμιση των
περιοχών μας και να διασφαλιστεί η ασφάλεια σε 3 σημαντικούς Δήμους και
εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες απ’ όλο το λεκανοπέδιο Αττικής που χρησιμοποιούν
τη Λεωφόρο Αλίμου – Κατεχάκη”.
Παράλληλα
ζήτησαν “θεσμική και επίσημη ενημέρωση από την Πολιτεία για την πορεία της
μελέτης και το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του έργου και σας διαβεβαιώνουμε
ότι θα σταθούμε αρωγοί για να εξασφαλίσουμε ότι το έργο της υπογειοποίησης θα
προχωρήσει ομαλά με απώτερο κοινό στόχο να διασφαλίσει τις επόμενες γενιές και
να αποτελέσει ένα έργο – ταυτότητα για τη χώρα μας”.
Κίνηση
και από την Lamda Development
Την κίνηση
των τριών Δήμων ήρθε επιπρόσθετα να υποστηρίξει η Lamda Development η οποία με
δελτίο τύπου που εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα για την αντιμετώπιση των
θεμάτων που δημιουργεί η κατασκευή των υποδομών και των κτιριακών αναπτύξεων
αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό ζήτημα.
Αφού αναλύει
το είδος των συγκοινωνιακών υποδομών που αναπτύσσεται εντός του χώρου του
Ελληνικού σημειώνεται πως “η LAMDA, έχει ήδη εκφράσει με σαφήνεια την πρόθεσή της να
χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες μελέτες για τη μετατροπή της Λεωφόρου
Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης ροής χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και την
επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέσω σήραγγας που θα καταλήγει στη
Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Αλίμου, έργο που θα απορροφήσει και κινήσεις
διερχόμενες από το κέντρο της Αθήνας”.
Επί της
ουσίας η LD υπενθυμίζει την θέληση της να συμμετάσχει μέσω της ωρίμανσης των
απαραίτητων μελετών στην υλοποίηση του έργου αυτού που φυσικά θα έχει
ευεργετικές ιδιότητες στην λειτουργία του χώρου.
Μην ξεχνάμε
πως παράλληλα η Lamda έχει όπως η ίδια έχει δηλώσει, συζητήσεις με την Ελληνικό
Μετρό για να υπάρξει σταθμός Μετρό πέρα από τον σημερινό τερματικό στο
Ελληνικού και ενός ακόμα σταθμού στην περιοχή του Αγίου Κοσμά μέσω της επέκταση
της γραμμής 2 προς Γλυφάδα.
Τα οφέλη
της Σήραγγας Ηλιούπολης
Όπως
πιστεύει μέρος της κατασκευαστικής αγοράς, η κατασκευή και λειτουργία της
Σήραγγας Ηλιούπολης θα έχει σημαντικά αποτελέσματα καθώς επεκτείνεται ο
ελεύθερος δακτύλιος της Αθήνας με τον Κηφισό, την Αττική Οδό και
το συγκεκριμένο έργο δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες μετακίνησης στο ευρύτερο
πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.
Επίσης επιτυγχάνεται η γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Σήμερα για να μετακινηθεί κάποιος για παράδειγμα από τον Άλιμο μέχρι το Αεροδρόμιο χρειάζεται σε φυσιολογικές κυκλοφοριακές συνθήκες 45-50 λεπτά δια μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης θα μειωθεί ο χρόνος κατά σχεδόν 15-20 λεπτά ενώ θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και ο άξονας της Βάρης-Κορωπίου.
ypodomes.com
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια