Σχεδόν 25 χρόνια ιστορίας έχει η υπόθεση της υπογειοποίησης των γραμμών της γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας, γνωστότερου ως Ηλεκτρικού.
Εχθές υπήρξε
συνάντηση του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη με τον αναπληρωτή υπουργό
Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη με κύριο μενού την υλοποίηση του έργου.
Ο Δήμαρχος
Πειραιά επανέλαβε για ακόμα μια φορά το σταθερό αίτημα για την υπογειοποίηση
των γραμμών στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς καθώς όπως είπε είναι κρίσιμο τόσο για
την λειτουργία της πόλης όσο και για την εξυπηρέτηση των 17 εκατομμυρίων
πολιτών που χρησιμοποιούν ετησίως το μεγάλο λιμάνι της χώρας.
Από την
πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε πως αποτελεί προτεραιότητα ο Πειραιάς
ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος.
Η ιστορία
της υπογειοποίησης των γραμμών και οι νέες συνθήκες
Η ιστορία
της υλοποίησης των γραμμών της γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας στο τμήμα
Φάληρο-Πειραιάς, μας γυρνά πίσω στο 2000 όταν για τις ανάγκες προετοιμασίας των
Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα, είχε εξεταστεί και το συγκεκριμένο έργο.
Η πίεση του
χρόνου, η έλλειψη ωριμότητας και χρηματοδότησης στέρησαν τότε μια μοναδική
ευκαιρία στα πλαίσια της συγκοινωνιακής τότε αναδιαμόρφωσης της πόλης. Στη
συνέχεια εκπονήθηκε μια μελέτη από τον τότε ΗΣΑΠ η οποία περιελάμβανε την
βύθιση των γραμμών μετά τον σταθμό Φάληρο και ανάδυση τους λίγο πριν τον
τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Στην μελέτη
μάλιστα συμπεριλαμβάνεται και ένας νέος υπόγειος σταθμός στο ύψος των Καμινίων
με το όνομα Κεράνης (ή Καμίνια). Ωστόσο οι μελέτες αυτές είναι σχεδόν 20ετίας
και ήταν συνδεδεμένες με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά. Σε κάθε περίπτωση
χρειάζεται επικαιροποίηση τους για να διαχειριστούν τα σημερινά κυκλοφοριακά
δεδομένα.
Πέρα από τα
παραπάνω δεν υπάρχει και χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο καθώς υπάρχουν
στην “ουρά” αρκετά έργα μετρό προς υλοποίηση όπως η επέκταση της γραμμής 4 προς
Κηφισιάς, της γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα, ο νέος κλάδος της γραμμής 1
Θησείο-Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος κ.α.
Μια από τις
σκέψεις που υπάρχει από παλιά είναι και η συνολική υπογειοποίηση τόσο του
μετρό, όσο και των δύο εκατέρωθεν αξόνων η οποία όμως έχει και σημαντικά
μεγαλύτερο κόστος. Με αυτή την πρόταση απελευθερώνεται μεγάλος χώρος
επιφανειακά που μπορεί να επιτρέψει τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου πρασίνου
ενώ θα επιτρέπει και την διασύνδεση των δρόμων που σήμερα υπάρχουν στις δύο
πλευρές της γραμμής, ενώνοντας την πόλη.
Ένα έργο
με μεγάλη αξία
Το
συγκεκριμένο έργο αποτελεί “game changer” για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται
αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια βιώνει μια συνεχή
ανάπτυξη και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα
θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια.
Πρόκειται
σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το
καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η
Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να
δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό και θα
φτάνει μέχρι το λιμάνι.
Φυσικά δεν
πρέπει να παραβλέψουμε την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε
μια τόσο ιδιαίτερη περιοχή. Με την υλοποίηση του έργου αυτού θα «απελευθερωθεί»
άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά.
Με την
ολοκλήρωση του, οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες Μετρό.
Σήμερα οι γραμμές στο τμήμα αυτό είναι οι μοναδικές πάνω σε ξύλινους στρωτήρες
πράγμα που περιορίζει την δραστικά ταχύτητα των συρμών. Να θυμίσουμε πως όλη η
υπόλοιπη γραμμή στα τέλη της δεκαετίας του 2000 είχε ανακαινιστεί και η επιδομή
τοποθετήθηκε σε σύγχρονους τσιμεντένιους στρωτήρες.
Επίσης με
την ύπαρξη σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά από την γραμμή 3 το έργο της
υπογειοποίησης μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να υπάρξει πρόβλημα ή δυσκολία στην
μετακίνηση των επιβατών από/και προς τον Πειραιά. Είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο
πλεονέκτημα σε περίπτωση που προχωρήσει το συγκεκριμένο project.
Είναι επίσης γνωστό πως ο Δήμος Πειραιά επιθυμεί διακαώς την υπογειοποίηση των γραμμών για να μπορεί να διαπλατυνθούν οι παράλληλοι άξονες (Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση) και να δημιουργηθεί μία λεωφόρος ικανή να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο προς το λιμάνι του Πειραιά.
ypodomes.com
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια