Σε φάση υλοποίησης αναμένεται να εισέλθει η μονάδα παραγωγής υδρογόνου στο διυλιστήριο της Motor Oil αφού το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε το πράσινο φως στους περιβαλλοντικούς όρους του έργου. Ταυτόχρονα, εγκρίθηκε και η εγκατάσταση και λειτουργία σταθμού συμπίεσης και φόρτωσης αερίου υδρογόνου σε εμπορευματοκιβώτια αερίων πολλαπλών στοιχείων ή σε οχήματα με συστοιχίες κυλίνδρων συμπιεσμένου αερίου υδρογόνου, εντός του υφιστάμενου χώρου του διυλιστηρίου.
νους υγιής εν σώματι υγιεί
Το έργο με την ονομασία «EPHYRA» θα εγκατασταθεί σε εκτός σχεδίου περιοχή
και εκτός ορίων οικισμών σε έκταση που είχε χαρακτηριστεί ως «Περιοχή
Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων-Περιοχή Παραγωγικών
Εγκαταστάσεων Υψηλής Όχλησης -ΠΟΑΠΔ1». Επίσης, δεν εντάσσεται στις ειδικά
προστατευόμενες περιοχές.
Όπως προκύπτει από την Απόφαση, η μονάδα θα παράγει υδρογόνο από
ανανεώσιμες πηγές, με χρήση ενός συστήματος ηλεκτρόλυσης ισχύος 30 MW (Α Φάση),
με δυνατότητα επέκτασης έως 50 MW (Β Φάση). Ειδικότερα, μέσω της ηλεκτρόλυσης
το νερό διασπάται στα συστατικά του, υδρογόνο και οξυγόνο, με τη χρήση
ηλεκτρικού ρεύματος. Η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη διαδικασία αυτή
θα παρέχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ. Για τη διασφάλιση της απαιτούμενης
ενέργειας, η εταιρεία προγραμματίζει τη σύναψη σύμβασης αγοράς πράσινης
ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ με τη MORE, θυγατρική της Motor Oil και εκτιμάται
σε 370.899 MWh το έτος. Η τροφοδοσία νερού θα πραγματοποιείται από το
υφιστάμενο σύστημα νερού του διυλιστηρίου (μονάδες αφαλάτωσης-αντίστροφης
όσμωσης) μέσω της δεξαμενής Τ781C.
Από τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα παράγονται έως 4.500 τόνοι πράσινου
υδρογόνου σε ετήσια βάση, υπό την προϋπόθεση 95% διαθεσιμότητας της μονάδας
(κατά το στάδιο της Α Φάσης του έργου – 30ΜW) και έως 7.500 τόνους στο τελικό
στάδιο λειτουργίας του (50MW). Οι παραγόμενες ποσότητες υδρογόνου αναμένεται να
διοχετεύονται στην υφιστάμενη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου
Μ-7600 μέσω αγωγού 6’’ και εν συνεχεία να καταναλώνονται στην παραγωγική
διαδικασία.
Οι αντίστοιχες εκτιμήσεις παραγωγής οξυγόνου ανέρχονται σε 36.000 τόνους
ετησίως για ισχύ 30MW (Α’ Φάση) και σε 60.000 τόνους ετησίως για την τελική
ισχύ των 50MW (Β’ Φάση). To παραγόμενο οξυγόνο θα διοχετεύεται και θα
καταναλώνεται άμεσα στις μονάδες Claus του διυλιστηρίου.
Σταθμός συμπίεσης και φόρτωσης υδρογόνου
Όσον αφορά τον σταθμό συμπίεσης και φόρτωσης υδρογόνου, αυτός θα
περιλαμβάνει τον εξής εξοπλισμό:
– Σταθμό συμπίεσης υδρογόνου
– Δοχείο αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης (high pressure buffer) όγκου
3,7 m3 (για πλήρωση στα 500 bar) για τη βελτιστοποίηση της πλήρωσης των trailer
και τον έλεγχο των συμπιεστών
– Σταθμό φόρτωσης με δύο θέσεις / νησίδες φόρτωσης υδρογόνου
-Αγωγούς για την διασύνδεση του σταθμού συμπίεσης με τις μονάδες τροφοδοσίας και τις θέσεις πλήρωσης των MEGC ή CGH2 tube trailers.
ypodomes.com/
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK








0 Σχόλια