Mε πολύ καλό ρυθμό προχωρούν οι Μετροπόντικες την διάνοιξη της σήραγγας για την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com ο Μετροπόντικας “Αθηνά” πέρασε και από τον σταθμό ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, έχοντας ήδη κατασκευάσει 4,2 χλμ υπόγειας γραμμής.
νους υγιής εν σώματι υγιεί
Πλέον αυτό
που απομένει είναι να φτάσει στο φρέαρ του σταθμού ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ όπου θα είναι
και το τέρμα της διαδρομής των 5,7χλμ. Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι τις αρχές
του έτους και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αποσυναρμολόγηση και μεταφορά του
ΤΒΜ εκτός του έργου.
Να θυμίσουμε
πως το σχήμα ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A που
έχει αναλάβει το έργο έχει βάλει μπρος τον Μετροπόντικα “Αθηνά” από το φρέαρ
της Κατεχάκη έχει ήδη περάσει και από τους ενδιάμεσους σταθμούς της διαδρομής
του (Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη. Ο σταθμός Καισαριανή ήταν ο
τελευταίος σταθμός.
Ο δεύτερος
Μετροπόντικας “ΝΙΚΗ” που ξεκίνησε από το Φρέαρ Βεΐκου έχει ήδη περάσει από τους
σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος και βρίσκεται κοντά στον επόμενο
σταθμό της Κυψέλης, έχοντας κατασκευάσει περίπου 2,4 χλμ σήραγγας. Το ΤΒΜ
αναμένεται να περάσει από τον σταθμό της Κυψέλης, τον Δεκέμβριο. Η ολοκλήρωση
της διάνοιξης του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός εκτιμάται πως θα
ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2026.
Συνολικά οι
δύο μετροπόντικες έχουν κατασκευάσει 6,6 χιλιόμετρα, δηλαδή πάνω από το 50% του
συνόλου της σήραγγας της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Συνολικά η γραμμή 4 διαθέτει 12,8 χιλιόμετρα.
Παράλληλα
προχωρούν και οι εργασίες κατασκευής με συμβατικά μηχανικά μέσα, των υπόγειων
σηράγγων κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου, στην αρχή του Έργου και κάτω από την Λεωφ.
Κατεχάκη, στο τέλος του Έργου, όπως και η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας αποβαθρών
του σταθμού Κολωνάκι.
Οι
σταθμοί
Οι εργασίες
κατασκευής συνεχίζεται σε 11 από τους 15 σταθμούς της γραμμής 4: Άλσος Βεϊκου,
Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι,
Καισαριανή, Ιλίσια, Ζωγράφου, στα φρέατα Βιβλιοθήκης και Ευαγγελισμού, καθώς
και στο Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στα Σεπόλια, και βρίσκονται σε πλήρη
εξέλιξη.
Πιο
προχωρημένοι είναι οι σταθμοί Κολωνάκι και Άλσος Βεϊκου που έχει ξεκινήσει η
κατασκευή του σταθμού. Εκσκαφή σταθμού πραγματοποιείται σε : Γαλάτσι,
Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Καισαριανή.
Όσον αφορά
τους υπόλοιπους τέσσερεις σταθμούς του Έργου της Γραμμής 4, ο σταθμός Εξάρχεια
παραδόθηκε πρόσφατα στον Ανάδοχο και πρέπει να προηγηθούν οι εργοταξιακές
εγκαταστάσεις, στον σταθμό Ευαγγελισμός εκκρεμεί προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη,
στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη υπάρχει σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα και
αποδόμηση των ευρημάτων και στον σταθμό Γουδή βρίσκεται σε εξέλιξη αναθεώρηση
της αρχικής μελέτης λόγω της εύρεσης αχαρτογράφητου κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ.
Η
σπουδαία γραμμή 4
Η
“πορτοκαλί” γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας σήμερα είναι το μεγαλύτερο αμιγώς
δημόσιο έργο της χώρας με προϋπολογισμό που αγγίζει με τον ΦΠΑ το 1,8 δισ.
ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου ξεκίνησε με το ΕΣΠΑ 2014-2020 και τώρα
συνεχίζει από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Για
την Ελληνικό Μετρό αποτελεί πλέον το σημαντικότερο της
στοίχημα καθώς η κατασκευή του έργου έχει συναντήσει τις δικές της δυσκολίες. Η
ολοκλήρωση του έργου που ήταν προγραμματισμένη για τα τέλη του 2029, πάει πίσω
και πλέον αναμένεται το ανανεωμένο χρονοδιάγραμμα που θα δώσει και το στίγμα
αλλά και τα νέα ορόσημα που θα μας οδηγήσουν στην λειτουργία της νέας γραμμής.
Η γραμμή 4
θα λειτουργεί στα πρότυπα του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή θα έχει αυτόματο
σύστημα λειτουργίας, θύρες στους σταθμούς και τρένα χωρίς οδηγούς. Σύμφωνα με
τις μελέτες θα μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά μέχρι και 340.000 επιβάτες. Θα
έχει δυνατότητα δρομολογίων ανά 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής.
Με την λειτουργία της θα συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας καθώς οι περισσότεροι σταθμοί βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αθηναίων (συνολικά 7 σταθμοί) ενώ και οι υπόλοιποι έχουν χωροθετηθεί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως του Ζωγράφου, η Καισαριανή και το Γαλάτσι.
ypodomes.com/
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK








0 Σχόλια