Το πολυπλόκαμο δίκτυο χρησιμοποιούσε χημικούς διαλύτες και νόθευε τα καύσιμα σε υπόγειες δεξαμενές - Οι εικονικές εξαγωγές σε Αλβανία, οι εισαγωγές ελαίων πετρελαίου από Ιταλία και οι χημικοί διαλύτες από Βουλγαρία - Σε Άνω Λιόσια, Καματερό, Αγίους Αναργύρους, Παλαιό Φάληρο) καθώς και σε περιοχές των Τρικάλων, της Ηπείρου και της Λακωνίας τα νοθευμένα καύσιμα
Μεγάλη επιχείρηση του ελληνικού FBI οδήγησε στην εξάρθρωση διεθνικής εγκληματικής οργάνωσης που δραστηριοποιούνταν σε εκτεταμένο λαθρεμπόριο και νοθεία καυσίμων, καθώς και στη χρήση παράνομων λογισμικών για εξαπάτηση καταναλωτών και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ





Η πολυεπίπεδη
δράση της οργάνωσης, που επηρέαζε την ελληνική αγορά και την οικονομία,
εντοπίστηκε και ανατράπηκε μετά από πολύμηνη έρευνα σε συνεργασία της
Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων
Εσόδων και άλλων ελεγκτικών και αστυνομικών υπηρεσιών σε όλη τη χώρα.
Η επιχείρηση
οδήγησε στη σύλληψη 22 μελών του κυκλώματος, την κατάσχεση σημαντικών ποσοτήτων
καυσίμων, χρημάτων και εξοπλισμού, ενώ αποκαλύφθηκε το πλήρες εύρος των
παράνομων δραστηριοτήτων που εκτελούσε η οργάνωση, από τη νοθεία καυσίμων μέχρι
τη φοροδιαφυγή και την παράνομη διάθεση ναυτιλιακού πετρελαίου.
Πώς
δρούσε το κύκλωμα
Βάσει των
στοιχείων που προκύπτουν από την έρευνα των αρχών, η υπόθεση που βλέπει σήμερα
το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτει με λεπτομέρεια τον τρόπο δράσης ενός
εκτεταμένου κυκλώματος διακίνησης και νοθείας καυσίμων, το οποίο είχε διεθνικές
διασυνδέσεις και επέφερε σημαντική οικονομική ζημία τόσο στους καταναλωτές όσο
και στο Δημόσιο.
Η οργάνωση
λειτουργούσε μέσα από δύο διακριτές υποομάδες, κάθε μια εκ των οποίων είχε σαφή
ρόλο στην παράνομη δραστηριότητα. Η πρώτη υποομάδα είχε ως κύρια δραστηριότητα
τη συστηματική εισαγωγή χημικών διαλυτών από το εξωτερικό και την ανάμειξή τους
με καύσιμα.
Για τον
σκοπό αυτό, τα μέλη χρησιμοποιούσαν εικονικές εταιρείες μεταφορών και δήθεν
προμηθεύτριες εταιρείες που εδρεύουν στο εξωτερικό, κυρίως στη Βουλγαρία. Οι
ποσότητες των διαλυτών μεταφέρονταν με βυτιοφόρα σε υπόγειες δεξαμενές σε
εγκαταστάσεις που λειτουργούσαν ως πρατήρια, κυρίως σε περιοχές των Τρικάλων,
της Αττικής και της Λάρισας. Η μεταφορά και η παραλαβή γινόταν συνήθως βραδινές
ώρες, προκειμένου να αποφευχθεί ο έλεγχος από τις αρχές, ενώ τα καύσιμα
αναμειγνύονταν με τους διαλύτες και κατέληγαν στα πρατήρια, εξαπατώντας τόσο
τους καταναλωτές όσο και το Δημόσιο, καθώς οι ποσότητες δεν δηλώνονταν στο
σύστημα εισροών – εκροών της Α.Α.Δ.Ε. Παράλληλα, ερευνάται η παράνομη διάθεση
νοθευμένων ποσοτήτων υγραερίου κίνησης, με μείωση της περιεκτικότητας σε
προπάνιο, που διακινούνταν από εταιρεία με έδρα στα Τρίκαλα.
Η δεύτερη
υποομάδα είχε αναλάβει τη συστηματική προμήθεια και διάθεση μεγάλων ποσοτήτων
αμόλυβδης βενζίνης, που προέρχονταν κυρίως από Ρουμανία και Βουλγαρία. Το
κύκλωμα χρησιμοποιούσε ένα σύνθετο σχήμα εικονικών εξαγωγών προς την Αλβανία,
καταχρώμενο τις τελωνειακές διαδικασίες και χρησιμοποιώντας παραποιημένα
τελωνειακά έγγραφα.
Στην ουσία,
η βενζίνη δεν έφτανε ποτέ στην Αλβανία, αλλά παρέμενε στην Ελλάδα για παράνομη
διάθεση. Για να καλύψουν τη νομιμοφάνεια των συναλλαγών, τα μέλη προμηθεύονταν
από την Ιταλία ποσότητες ελαίων πετρελαίου διαφορετικής δασμοφορολογικής κλάσης
και δήλωναν ότι προορίζονταν για ελληνική εταιρεία. Με αυτό τον τρόπο, κατά τις
διελεύσεις από τα τελωνεία εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα βυτιοφόρα
παρουσίαζαν διαφορετικό φορτίο από το δηλωθέν, δίνοντας την εντύπωση ότι οι
εξαγωγές είχαν ολοκληρωθεί νόμιμα, ενώ η πραγματική βενζίνη είχε ήδη
διοχετευθεί στην εγχώρια αγορά χωρίς καταβολή φόρων.
Η δράση του
κυκλώματος ήταν εξαιρετικά οργανωμένη και αφορούσε περιοχές σε όλη την ελληνική
επικράτεια, από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Τρίκαλα, τη Λακωνία, την
Άρτα και τον Βόλο. Οι παράνομες ποσότητες καυσίμων και χημικών διαλυτών που
διακινήθηκαν μόνο για το 2025 υπερβαίνουν τα 1.340.000 λίτρα βενζίνης και τα
212.000 λίτρα διαλυτών, με το οικονομικό όφελος για την οργάνωση να εκτιμάται
σε τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι δασμοφορολογικές απώλειες για το
Δημόσιο ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Το modus operandi του κυκλώματος περιλάμβανε προσεκτικά σχεδιασμένες κινήσεις, όπως χρήση υπόγειων δεξαμενών, παραπλανητικά τελωνειακά έγγραφα, ψευδείς δηλώσεις φορτίου και εικονικές εξαγωγές. Κεντρικό ρόλο στην οργάνωση κατείχαν δύο βασικά στελέχη, ο 39χρονος αρχηγός που διαχειριζόταν τα βυτιοφόρα για τη διανομή των νοθευμένων καυσίμων, και ο 46χρονος που παραλάμβανε τις ποσότητες υγραερίου κίνησης για λογαριασμό της οργάνωσης. Η δράση τους, πέρα από το οικονομικό όφελος, προκαλούσε σημαντικούς κινδύνους για τους καταναλωτές, καθώς η χρήση νοθευμένων καυσίμων μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στα οχήματα και ατυχήματα.
newsbomb.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια