Η παρεμβάσεις που πριμοδοτούν το ΙΧ αυτοκίνητο καθιστούν αβίωτο το κέντρο της Γλυφάδας και αναμφίβολα επιβαρύνουν τις επιπτώσεις στις μονίμως μποτιλιαρισμένες βασικές οδούς επικοινωνίας της Άνω Γλυφάδας με το κέντρο της.
Στο
πρωτοσέλιδο του φύλου του προηγούμενου Σαββάτου η έγκυρη εφημερίδα Παλμός
της Γλυφάδας αναδεικνύει την απόφαση της 31ης Ιουλίου του Δημοτικού
Συμβουλίου της πόλης μας για την δημιουργία συστήματος ελεγχόμενης
στάθμευσης 3354!!! θέσεων στο μεγαλύτερο μέρος του κέντρου της Γλυφάδας από την
οδό Σ. Καράγιωργα έως την Λεωφόρο Γρηγόρη Λαμπράκη.
Τι
προβλέπει η ελεγχόμενη στάθμευση στη Γλυφάδα
Η νέα κανονιστική απόφαση για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) στη Γλυφάδα συνοδεύεται από συγκεκριμένες ρυθμίσεις που καλύπτουν το κέντρο, την παραλιακή ζώνη και τμήμα της Άνω Γλυφάδας γύρω από την Ελ. Βενιζέλου.
Περιοχή
εφαρμογής
Η περιοχή
εφαρμογής του ΣΕΣ περιλαμβάνει την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Λ.
Ποσειδώνος – Σ. Καράγιωργα – Αγ. Γερασίμου – Γιαννιτσοπούλου – Σεμέλης –
Λαοδίκης – Αρτέμιδος – Ευαγγελιστρίας – Φοίβης – Οινόης – Ελευθερίας – Αγγ.
Μεταξά – Ξάνθου – Λ. Ποσειδώνος, την παραλιακή ζώνη της Γλυφάδας και τη ζώνη
της Ελ. Βενιζέλου (στάθμευση κατοίκων) στην Άνω Γλυφάδα.
Κατά τη γνώμη μας η απόφαση αυτή έρχεται να συμβάλλει στην κερδοφορία του υπό κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Πλατεία Άλσους μπροστά στο δημαρχείο. Είναι ένα καθαρά εισπρακτικό μέσο και δεν συμβάλει - το αντίθετο μάλιστα - στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων ρύπανσης και κυκλοφοριακής συμφόρησης που προκαλεί η συνεχής πριμοδότηση της χρήσης του αυτοκινήτου. Συνεχίζεται μια πολιτική που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης μας και των επισκεπτών της. Καθιστά αβίωτο το κέντρο της και αναμφίβολα επιβαρύνει τις επιπτώσεις στις μονίμως μποτιλιαρισμένες βασικές οδούς επικοινωνίας της Άνω Γλυφάδας με το κέντρο της ενώ συγχρόνως η κατάσταση στη Γούναρη, Γεννηματά και Τερψιθέα καθίσταται ολοένα και πιο αφόρητη και για τις οποίες δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο που να αντωπίζει την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Θεωρούμε ότι και αυτή - η στην ουσία ομόφωνη - απόφαση του Δ.Σ. είναι μια
κοντόφθαλμη και στενά εισπρακτικού χαρακτήρα προσέγγιση του σοβαρού
κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας και ουσιαστικά εξυπηρετεί συμφέροντα εργολάβων και
εταιρειών εκμετάλλευσης ελεγχόμενης στάθμευσης. Για αυτό και μας βρίσκει
αντίθετους.
Η επίλυση του κυκλοφοριακού και ο περιορισμός της ρύπανσης από τα καυσαέρια
σύμφωνα με τις σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις, απαιτεί παρεμβάσεις σε
άλλη κατεύθυνση όπως: Τακτική ελκυστική Δημόσια δημοτική συγκοινωνία, Χώρους
στάθμευσης στις παρυφές του κέντρου και σύνδεσή τους με μέσα μαζικής μεταφοράς,
Πεζοδρομήσεις για άνετη και ασφαλή κίνηση με τα πόδια χωρίς διέλευση οχημάτων (όπως
π.χ. περιγράφεται στην υπ' αριθμ. 335/2017 πράξη του Δημοτικού
Συμβουλίου), δημιουργία ζωνών χαμηλής εκπομπής καυσαερίων και άλλα.
Σύντομα θα καταθέσουμε στους συμπολίτες μας και στο δημοτικό συμβούλιο μια
ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση.
Οι βιώσιμες πόλεις δεν συνάδουν με την
εξυπηρέτηση εργολάβων και την προώθηση της χρήσης του ΙΧ.
Απαιτούν Δημόσια Τακτική και Ασφαλή Συγκοινωνία.
Παρατηρητήριο Δημοτικών Θεμάτων της Νέας Αριστεράς Γλυφάδας
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια