Ποια μέσα τραβούν χειρόφρενο
Την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου αποφάσισε ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.), αντιδρώντας στις απολύσεις τριών μηχανοδηγών, στις οποίες είχε αναφερθεί εκτενώς το «ethnos.gr». Όπως επισημαίνει το Σωματείο, στόχος της κινητοποίησης είναι η υπεράσπιση των εργαζομένων, οι οποίοι, σύμφωνα με τα μέλη του, απομακρύνθηκαν άδικα. Η Π.Ε.Π.Ε. τονίζει ότι, παρά την απεργία, θα διατεθεί το απαραίτητο προσωπικό ασφαλείας για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ







Η απεργία
έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων εντάσεων μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης της
Hellenic Train, θυγατρικής της Ferrovie dello Stato Italiane με το ζήτημα να
ξεπερνά πλέον τα ελληνικά σύνορα. Στο πλαίσιο αυτό υπήρξε κινητοποίηση και της Ομοσπονδίας
Ευρωπαίων Μηχανοδηγών Τρένων (ALE), η οποία με επίσημη επιστολή της προς την
ιταλική μητρική εταιρεία, εκφράζει έντονο προβληματισμό: «Μας
ανησυχούν βαθύτατα οι αναφορές για ενέργειες της διοίκησης της Hellenic Train,
οι οποίες φαίνεται να υπονομεύουν θεμελιώδη δικαιώματα όπως η συνδικαλιστική
εκπροσώπηση, η ελευθερία έκφρασης και οι δίκαιες συνθήκες εργασίας», σημειώεται
στην επιστολή.
Ιδιαίτερη
αναφορά γίνεται στην απόλυση του προέδρου της ΠΕΠΕ, Κώστα Γενιδούνια, για
την οποία σημειώνεται ότι έγινε χωρίς προειδοποίηση ή αιτιολογία, και μάλιστα
λίγο μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο
του Σωματείου. «Η απουσία οποιασδήποτε προειδοποίησης ή αιτιολόγησης, σε
συνδυασμό με τον χρονισμό της απόλυσης, εγείρει σοβαρές υποψίες για αντίποινα
σε νόμιμη συνδικαλιστική δραστηριότητα», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία
προσθέτοντας ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών αναγνώρισε την παραβίαση των
δικαιωμάτων του και διέταξε την επαναπρόσληψή του.
Η ALE
αναφέρεται και σε πρόσφατες απολύσεις έμπειρων μηχανοδηγών, μεταξύ των οποίων
και άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, λίγο πριν τη συνταξιοδότησή τους.
Επίσης, κάνει λόγο για άδικες πρακτικές σε ζητήματα όπως η χορήγηση αδειών, ο
υπολογισμός του χρόνου εργασίας και η γενικότερη περιθωριοποίηση του Σωματείου
στο πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων.
Η Ευρωπαϊκή
Ομοσπονδία καλεί τη Ferrovie dello Stato Italiane να διασφαλίσει ότι «οι
θυγατρικές της εκφράζουν τα ίδια πρότυπα δικαιοσύνης, νομιμότητας και
κοινωνικής υπευθυνότητας που προωθεί ο Όμιλος σε όλη την Ευρώπη».
Κλιμακώνεται
η σύγκρουση και στον κλάδο των ταξί
Σε τροχιά
κινητοποιήσεων εισέρχεται και ο κλάδος των ταξί, με το Σ.Α.Τ.Α. (Συνδικάτο
Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) να ανακοινώνει 48ωρη απεργία για τις 9 και 10
Σεπτεμβρίου 2025, καταγγέλλοντας «βίαιη επίθεση» της κυβέρνησης και
«φωτογραφικές ρυθμίσεις» που ευνοούν πολυεθνικά συμφέροντα.
Η απεργία
ήρθε ως απάντηση στην πρόσφατη Κοινή
Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία –σύμφωνα με το Σ.Α.Τ.Α.– οδηγεί στον
αφανισμό του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού, μεταφέροντας το έργο των
μεταφορών στα «καρτέλ των πολυεθνικών και τις ψηφιακές πλατφόρμες».
Το Σ.Α.Τ.Α.
απαιτεί την άμεση απόσυρση της ΚΥΑ, αλλά και μέτρα στήριξης του επαγγελματία
οδηγού ταξί απέναντι στον αθέμιτο ανταγωνισμό. Ζητά επίσης λύσεις για τα χρόνια
προβλήματα του κλάδου, όπως η διαχείριση των λεωφορειολωρίδων, οι φορολογικές
επιβαρύνσεις, αλλά και η υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από 1/1/2026, που –όπως
αναφέρεται– «σφίγγει τον κλοιό» για τον κλάδο.
ethnos.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια