ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

H Λέσβoς οφείλει να ξεφύγει από τον «κύκλο της μιζέριας», χωρίς επιστροφή!

 

Η Λέσβος μετά τις επιπτώσεις που είχε στην τουριστική κίνηση του νησιού το μεταναστευτικό τα προηγούμενα χρόνια, επιχειρεί να επανέλθει στον τουριστικό «χάρτη», προσδοκώντας να προσελκύσει επισκέπτες, τόσο από χώρες και τουριστικές αγορές του εξωτερικού, όσο και από την εσωτερική αγορά, ώστε να αναδειχθεί τουριστικός προορισμός αξιώσεων, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού που πράγματι μπορούν να καταστήσουν το νησί έναν ανταγωνιστικό και με ποικίλα ενδιαφέροντα προορισμό.


Τα τελευταία χρόνια είναι εμφανή τα βήματα που έχουν γίνει, τα οποία έχουν φέρει και αποτελέσματα στην τουριστική κίνηση του νησιού, αλλά εξ ίσου διακριτά είναι τα προβλήματα και η έλλειψη υποδομών για να καλύψουν τις απαιτήσεις και την όποια αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς το νησί, δεδομένου ότι δεν έχουμε κάποια εντυπωσιακή αύξηση των τουριστικών μονάδων και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένων, ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες απαιτήσεων και με υψηλά βαλάντια που θα πρέπει να είναι στόχος στα πλαίσια της συνολικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος του νησιού. Αλλωστε αυτές τις διαπιστώσεις και παρατηρήσεις κάνουν και οι καθ΄ύλην αρμόδιοι με τον τουρισμό τοπικοί παράγοντες, σημειώντας την έλλειψη αξιόλογων τουριστικών υποδομών, που θα μπορούν να καλύψουν την όποια ενδεχόμενη αυξητική τουριστική κίνηση, αλλά και για την ανάγκη να δρομολογηθούν δημόσια έργα και παρεμβάσεις απαραίτητες για την βελτίωση των υποδομών που υπολείπονται και αναβαθμίζουν την εικόνα του νησιού που πάντα είναι ζητούμενο. Δεν νοείται δηλαδή, όταν μετά την περσινή «έκρηξη» των αφίξεων επισκεπτών, κυρίως από τα απέναντι παράλια, και την κοινή διαπίστωση όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό, ότι η Λέσβος δεν δύναται να ανταποκριθεί με τις υπάρχουσες υποδομές τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα , αν πράγματι θέλει να αποτελέσει έναν ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό αξιώσεων, να συνεχίζει να παραμένει σε στασιμότητα και σε ...χαμηλές «πτήσεις», περιμένοντας τον «αυτόματο πιλότο» να δράσει, λύνοντας προβλήματα και βελτιώνοντας καταστάσεις. Και όμως «είδαμε και πάθαμε» για να γίνει κατορθωτό - δεν ήταν καθόλου δεδομένο - να μπουν τα νησιά του βορείου Αιγαίου και κυρίως η Λέσβος στις περιοχές που ο νέος αναπτυξιακός νόμος επιδοτεί επενδύσεις του τουριστικού κλάδου. Χωρίς τις δυνατότητες χρηματοδότησης μέσω του αναπτυξιακού νόμου, οι επενδύσεις στον τουρισμό του νησιού μας, που θα αναμένονταν τα επόμενα χρόνια θα ήταν σχεδόν ανύπαρκτες, γιατί κανένας επενδυτής ντόπιος ή πολύ περισσότερο ξένος με το νησί, θα έρχόταν να επενδύσει χωρίς τα κίνητρα του αναπτυξιακού. Και για άλλη μια φορά θα περιοριζόμασταν στις ίδιες διαπιστώσεις για τις υφιστάμενες υποδομές που δεν επαρκούν για να καλύψουν την όποια αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς το νησί, αφού επί του πρακτέου θα είχαμε μια από τα ίδια, με την γκρίνια και την μεμψιμοιρία παρούσες και κυρίαρχες στο δημόσιο λόγο!

Τα κίνητρα είναι απαραίτητα και αναγκαία για να πάρει ...μπρος η ανάπτυξη και ευτυχώς με δεδομένη την ένταξη του βορείου Αιγαίου στον αναπτυξιακό για τον τουρισμό, φαίνεται ότι υπάρχουν κατ΄αρχάς οι προϋποθέσεις για προσέλκυση επενδύσεων και το ενδιαφέρον για δημιουργία νέων μονάδων και αναβάθμιση υφισταμένων στην κατεύθυνση να αναβαθμιστεί συνολικά το τουριστικό προϊόν του νησιού και φυσικά οι υποδομές του. Η επόμενη μέρα θα δείξει ωστόσο αν το επενδυτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζεται θα πάρει «σάρκα και οστά» και θα περπατήσει χωρίς προβλήματα και εμπόδια, που πάντα «καραδοκούν» κυρίως από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και αρχές, που «αρέσκονται» να λειτουργούν ως ...τροχοπέδη πολλές φορές την ώρα που επιβάλλεται να υπάρχει επιτάχυνση για να αντιμετωπιστούν εκκρεμότητες και αδειοδοτήσεις που μπορούν να «βραχυκυκλώσουν» καταστάσεις και να μπλοκάρουν έργα και επενδύσεις που αλλάζουν τις δυνατότητες και την εικόνα του νησιού. Αυτά είναι μείζονος σημασίας θέματα που καλά θα κάνουν οι τοπικοί θεσμικοί φορείς να ασχοληθούν αν θέλουν να συμβάλουν με ορατά αποτελέσματα στην αναπτυξιακή προσπάθεια του τόπου μας που θα πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα για να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του νησιού και για να κρατηθεί νέος κόσμος εδώ. Από εκεί και πέρα δεν νοείται σημαντικές παρεμβάσεις που βελτιώνουν υποδομές και την εικόνα του τόπου μας να εξακολουθούν να είναι στο ...περίμενε και η υλοποίησή τους να παραπέμπεται συνεχώς στις καλένδες, ενώ επείγει να δρομολογηθούν λύσεις «εδώ και τώρα» χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις. Είναι δυνατόν, για να αναφερθούμε σε ένα πρόβλημα που ήρθε με ένταση τον τελευταίο καιρό στο προσκήνιο -αυτό της λειψυδρίας- να προσδοκάς ως τόπος στην ανάπτυξη του τουρισμού και να επενδύεις σε αυτόν τον τομέα και για χρόνια να περιμένεις μοιρολατρικά αν και πόσο θα βρέξει ο ...Θεός, για να αντιμετωπίσεις την τελευταία στιγμή τα προβλήματα της λειψυδρίας, όταν λύσεις για να τα αντιμετωπίσεις ή στη χειρότερη εκδοχή για να τα μετριάσεις υπάρχουν, αρκεί να φροντίσεις έγκαιρα και με μεθοδικότητα να τις αναζητήσεις και να τις ...τρέξεις. Διαφορετικά έχεις να κάνεις με καταστάσεις που δεν τιμούν κανέναν, γιατί η εικόνα ολόκληρα χωριά και περιοχές του νησιού να στερούνται το νερό, εν μέσω καύσωνα, είναι ντροπή και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για αυτήν την απαράδεκτη εικόνα, όταν τα μηνύματα ότι αυτό μπορεί να συμβεί ήταν γνωστά και επαρκή εδώ και μήνες και οι καθ΄ύλην αρμόδιοι περί άλλων ...τύρβαζαν! Και όταν είναι γνωστό επίσης, για να πάμε σε ένα άλλο θέμα, ότι το κυκλοφοριακό χάος που προκαλείται στην πόλη της Μυτιλήνης, κυρίως κατά τη «φουλ» τουριστική περίοδο, και όχι μόνο, να μην έχει καταστεί προτεραιότητα η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης με ένα έργο, όπως η Νότια παράκαμψη, που όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα πάει ...άπατη , αφού επί της ουσίας κανείς από τους καθ΄ύλην αρμόδιους φορείς (Περιφέρεια και Δήμο) δεν ενδιαφέρεται για να δρομολογηθεί η υλοποίηση του δρόμου αυτού, επειδή θίγονται κάποιες ιδιοκτησίες και υπάρχουν αντιδράσεις. Αφήνοντας έτσι την πόλη για τα επόμενα χρόνια να ασφυκτιά κατά την τουριστική περίοδο που πληθαίνουν κόσμος και αυτοκίνητα, προς ...δόξα της ανάπτυξης και της ανάπλασης που τόσα βαρύγδουπα λέγονται στο όνομά τους!

Είναι δυνατόν, μετά κόπων και βασάνων να έχει γίνει το λιμάνι του Σιγρίου και να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας που οδηγεί σε αυτό, και να εξακολουθεί να παραμένει αναξιοποίητο, εκτός από περιστασιακά και για μια φορά την εβδομάδα για δυο μήνες το καλοκαίρι, για τα «μάτια του κόσμου», για να δικαιολογηθεί προφανώς γιατί «σπαταλήθηκαν» τόσα εκατομμύρια για ένα δεύτερο λιμάνι και για τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει το κέντρο του νησιού με το εν λόγω λιμάνι. Το λιμάνι του Σιγρίου έγινε για να φέρει πιο κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα και κυρίως στην Αττική , που κατοικεί ο μισός πληθυσμός της χώρας, τη Λέσβο, δίνοντας τη δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης, πολύ πιο σύντομης και προφανώς και οικονομικότερης για επιβάτες και οχήματα από την ηπειρωτική χώρα. Βγάζοντας έτσι από την απομόνωση το δυτικό κομμάτι του νησιού που έχει και μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, πολύ περισσότερο τώρα που διοικητικά έχει αυτονομηθεί με τη δημιουργία του δήμου Δυτικής Λέσβου. Οταν μάλιστα άλλα μικρότερα νησιά, του βορείου Αιγαίου επίσης, διαθέτουν και λειτουργούν σε μόνιμη βάση δυο λιμάνια (στη Σάμο υπάρχει το Βαθύ και το Καρλόβασι και στη μικρότερη Ικαρία ο Αγ. Κήρυκος και ο Εύδηλος), είναι δυνατόν στη Λέσβο να συνεχίζουμε να ...πορευόμαστε μόνο με το λιμάνι της Μυτιλήνης για όλες τις συνδέσεις και το Σίγρι να είναι στο περιθώριο, ενώ είναι δεδομένου ότι η λειτουργία του λιμανιού αυτού μπορεί να δημιουργήσει απρόβλεπτες προοπτικές , αρκεί να αναζητηθούν και να «επιβληθούν» αν αυτό είναι αναγκαίο, πείθοντας κεντρική διοίκηση και ακτοπλοϊκές να μην το δουν ως ...πάρεργο, αλλά ως ευκαιρία προς αξιοποίηση. Εδώ οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου με τις απέναντι ακτές έχουν πολλαπλασιαστεί και μετά την μοναδική σύνδεση με Αϊβαλί, ακολούθησε τα τελευταία χρόνια και η Σμύρνη , ενώ μπήκαν στο «παιχνίδι» το Δικελί, και αναμένεται να ακολουθήσουν Αλίαγα και Ακτσάι, στοχεύοντας όλα αυτά να φέρουν από διαφορετικές αφετηρίες επισκέπτες στο νησί, κάτι που προφανώς θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα από την γείτονα χώρα, που όπως και να το κάνουμε είναι η κατ΄εξοχήν προνομιακή τουριστική αγορά μας, που προσδοκούμε να προσεγγίσουμε και να αξιοποιήσουμε. Αυτό λοιπόν που επιδιώκουμε εξ ανατολών γιατί δεν στοχεύουμε να συμβεί και προς ...δυσμάς, απευθυνόμενοι στον εσωτερικό τουρισμό και φέρνοντας πιο κοντά το νησί με την πολυπληθή Αττική με ακτοπλοϊκές συνδέσεις που θα είναι πιο ανταγωνιστικές στις υπάρχουσες και οι οποίες μπορούν να αλλάξουν τη θέση της Λέσβου, που με τα σημερινά δεδομένα είναι απλησίαστη οικονομικά για τους έλληνες επισκέπτες του νησιού ακόμη και για τους απόδημους Λέσβιους.

Η Λέσβος το έχουμε πει πολλές φορές είναι ένα μεγάλο νησί με συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα τα «ζήλευαν» άλλα μέρη, αλλά από μόνα τους αυτά αν δεν τα ενεργοποιήσεις και δεν τα αξιοποιήσεις δεν παράγουν αποτέλεσμα προς όφελος του τόπου και των κατοίκων του. Και αυτή είναι η «δουλειά» των τοπικών αρχών που θα πρέπει να εγκαταλείψουν την ...ραστώνη που τους διακρίνει για τα μείζονα, τις μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις και τις προσωπικές στρατηγικές και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που παρουσιάζονται ώστε ο τόπος μας επιτέλους να αλλάξει ...πίστα και να ξεφύγει από τον «κύκλο της μιζέριας» που δυστυχώς κάποιοι με την ανεπάρκεια και την παθητικότητά τους τον έχουν καταδικάσει. Αρκετά όμως...

«Τα τελευταία χρόνια είναι εμφανή τα βήματα που έχουν γίνει, τα οποία έχουν φέρει και αποτελέσματα στην τουριστική κίνηση του νησιού, αλλά εξ ίσου διακριτά είναι τα προβλήματα και η έλλειψη υποδομών για να καλύψουν τις απαιτήσεις και την όποια αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς το νησί, δεδομένου ότι δεν έχουμε κάποια εντυπωσιακή αύξηση των τουριστικών μονάδων και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένων, ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες απαιτήσεων που θα πρέπει να είναι στόχος στα πλαίσια της συνολικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος του νησιού.»

 emprosnet.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ








Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια